סודות הציור

סודות הציור

"יש לך מכחול, יש לך צבעים, צייר לך גן עדן והיכנס לתוכו." אמר ניקוס קאזאנצאקיס מחבר הספר זורבה היווני וזה אולי תמצית הרעיון מדוע לשלוח את ילדינו לחוג ציור. כאן טמונים סודות הציור היכולת לבנות לעצמנו בעזרת מכחול וצבעים את  גן העדן של החיים. הציור הוא תחום באמנות המתאר באופן גרפי בעזרת צבע וטכניקות שונות את רגשות הצייר את דעותיו ורעיונותיו. את השקפת עולמו ואת עולמו הפנימי הסודי. זהו דיאלוג בצבע בין החשוף והגלוי לסודי ולנסתר.

 

הציור הוא מראה של הסביבה, תרבות ודת, אך מעבר לכל הוא מראה של הצייר. הציור מגלם בתוכו את הילד והאדם שגדל הצייר להיות. הצייר יכול ליצור אשליה של אור, תנועה, נפח ועומק הוא יכול להכניס אותנו לתוך עולמו הנסתר או לחליפין להראות לנו זווית אחרת של עולמנו הגלוי. מאז ומעולם ילדים בכל התרבויות משרבטים ומציירים מן הרגע שבו הם מסוגלים לאחוז בצבעים. הרצון להביע את עצמנו בציור קיים מהגיל הרך באופן חופשי ואינטואיטיבי. ציור הוא אחד הכלים החשובים בהתפתחותו של כל ילד. ההתנסויות בחומרי הגלם השונים כמו: טושים, צבעי גואש וצבעי פנדה, מספקים חוויה חושית והגוונים הרבים מעוררים רגשות ומגרים את חוש הראייה. לכן, אין גיל מוקדם מדי לצייר. השתתפות בחוג ציור בגלאים צעירים מאפשרת לילדכם לרכוש את סודות הציור שיעזרו להם טוב יותר להביע את עצמם וכן גם ללמוד להביט על העולם הסובב אותם.

 

בכל גיל הציור הוא כלי תרפויטי המאפשר לילד לתת דרור לדמיונו ולהביע את עולמו הרגשי שלא על ידי מילים. בחוג הציור בהתאם לגילו, מתנסה הילד בחומרי גלם שונים סוגי עפרונות וצבעים. אחיזה נכונה של מכחול ופלטת צבעים. הילד נפגש עם סוגי נייר וקנבס וחומרים נוספים עליהם ניתן לצייר. לומד רישום דומם, טכניקות של אור וצל. יוצא לטבע עם צבעי מים ואקריליק על מנת ללמוד לצייר מתוך התבוננות. מתנסה בטכניקות העתקה מצילום ולמוד לצייר פורטרט עצמי. למעשה בחוג ציור לומדים הילדים את סודות הציור משלבי הסקיצה ועד לציור המוגמר.


תגובות הסביבה לציורי הילד בכל שלב של מיומנות שהוא רכש מעודדת אותו להמשיך  ולצייר ופותחת ערוץ תקשורת נוסף בינו לבין הוריו. ערוץ שבאמצעותו יכול הילד להביע את עצמו וההורים יכולים להיחשף לעולמו הפנימי של הילד. באמצעות הציורים ניתן ללמוד על אופיו של הילד, מזגו ומצבו הרגשי וההתפתחותי. בנוסף חוג הציור גורם לילד להנאה, לדמיון פעיל, לחופש יצירה ושמחה. בחוג ציור יוצאים הילדים בגילאי 12 ומעלה לסיורים בתערוכת ובמוזאונים שם הם נחשפים לסודות הציור, רוכשים יסודות ראשוניים בהערכת אמנות, נחשפים לתרבות הציור הארץ ישראלית ולציירים הגדולים שצמחו כאן.  


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: